
עוגייה מעולה שהכנתי השבוע בכמות גדולה וארזתי למשלוח לחיילים .
מציעה לכם גם להכין אותה וקצת לשדרג את העוגיות הרגילות שאתם מכינים.
הילעוגיות שמאוד אהבתי בילדות , אז הכנתי חיתוכיות ריבה פריכות .
אם יש לכם ריבות שהכנתם מפירות הקיץ זה מעולה להכנת העוגיות אם לא – השתמשו בריבה טובה ואיכותית.
כל ריבה תתאים – אדומה או כתומה.
להמצרכים-
200 גר’ נ חמאה
2 כוסות וחצי קמח (360 גר’ )
כפית אבקת אפייה
שקית סוכר וניל
קורט מלח
1/4 כוס סוכר
ביצה
ריבה למריחה
תוספת לפירורים-
כפית קמח 2 כפות קמח שקדים + חופן אגוזי לוז גרוסים דק/אגוזי מלך
גרידה מלימון /תפוז
אופן ההכנה –
למעבד מזון מכניסים קמח ,סוכר, מלח, וניל , אבקת אפייה וקוביות חמאה מפעילים את המעבד בפולסים עד שמתקבל בצק פירורי.
מוסיפים את הביצה ומפעילים לעוד כמה פולסים עד שהבצק מתאחד.
מכניסים את הבצק לקירור .
כמה שעות או לפחות שעה.
מחלקים את הבצק ל- 2/3 ו- 1/3
לשליש מוסיפים את חופן אגוזי הלוז, קמח, קמח שקדים וגרידה של לימון , מפוררים עם הידיים לפירורים
מרדדים את הבצק הגדול על גבי נייר אפייה לעובי של ס”מ וקצת.
מורחים בנדיבות ריבה על כל שטח הבצק .
מפוררים את הבצק של הפירורים מעל הריבה.
מכניסים לתנור לאפייה 170 מעלות חצי שעה.
מוציאים וחותכים לקוביות , מפרידים את הקוביות ומכניסים לאפייה לעוד 5 דקות על 150 מעלות .

העוגיות מצויינות לאריזה ולמשלוח. נשמרות גם יותר משבוע בקופסה אטומה.
כאן